Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Promotorjeva vloga je jasna: biti mora prodajalec in »marketingar«

25.7.2017
Jure Doler
 
Lou DiBella je izjemno cenjeno ime v boksarski industriji. Poleg tega, da gre za promotorja, ki je vpleten v številne največje boksarske dvoboje, se izjemno dobre znajde tudi na drugih področjih »šovbiznisa«. V (boksarskih) filmskih uspešnicah Rocky Balboa in Champs je igral kar samega sebe, poleg tega pa je eden od producentov filma The Fighter, ki je dobil dva oskarja.

Lou DiBella (Foto: Getty Images)

DiBella prihaja iz Brooklyna v New Yorku, od koder so prišli številni boksarski šampioni, med drugim tudi Mike Tyson. Na svoje korenine je izjemno ponosen. »Jay-Z je nekoč rekel: ‘Jaz sem Brooklyn.’ Tudi zase lahko rečem, da sem vedno tako čutil in se tako počutil. Uživam, da sem lahko boksarski promotor v domačem mestu,« je v ekskluzivnem pogovoru dejal 57-letni DiBella, ki je leta 2015 prvič po 115 letih v Brooklyn pripeljal oziroma vrnil boksarski dvoboj za naslov prvaka v težki kategoriji.
 

»Izobrazba igra pomembno vlogo. Boks je lahko tudi umazan posel in biti pravnik mi je v veliko pomoč, pravo mi pomaga zaščititi mene in moje varovance – boksarje.«?

 
Zase pravi, da se je v življenju že večkrat na novo znašel, recept za uspeh v boksarski industriji pa je naslednji: »Pravzaprav ni v boksu nič drugače kot drugod. Potrebno je verjeti v svoje delo, trdo delati, vztrajati in nikoli odnehati. Na nek način smo vsi boksarji znotraj ringa.« Za boks pravi, da je najbolj neizprosen šport med vsemi, saj je lahko športnikova – boksarjeva – znamka v veliki meri prizadeta s štetjem do deset. »Naloga promotorja je, da zgradi športnikovo znamko ali jo ponovno dvigne, ko boksar pade. Njegova vloga je jasna: biti mora prodajalec in ‘marketingar’.« 
 
Plačljiva televizija zmanjšuje občinstvo
DiBella je podjetnik, ki ima na boksarsko industrijo svojevrsten pogled. Pridružil se ji je v začetku tisočletja kot televizijski producent na HBO, v dobrem desetletju pa mu je uspelo, da je HBO postala glavna boksarska (plačljiva) televizijska hiša. Potem se je odločil iti svojo pot in ustanovil je agencijo DiBella Entertainment (znan je po svojem pristopu, saj želi več »moči« prenesti na športnike). Danes se bolj kot za plačljivo televizijo (t. i. pay-per-view) zavzema za brezplačen prenos boksarskih dvobojev. »‘Pay-per-view’ je kratkoročen. Lahko sicer ustvari veliko vsoto denarja, a hkrati je gledalcev, s tem pa tudi navijačev manj. Plačljiva televizija pravzaprav zmanjšuje občinstvo. Tudi največji svetovni športni dogodki so brezplačni za ogled. Podpiram brezplačno televizijo!«
 
Rekordno vsoto denarja je – v največji meri zahvaljujoč ravno plačljivi televiziji – ustvaril boksarski dvoboy Mayweather : Pacquaio, v katerem sta si boksarja razdelila okoli 370 milijonov dolarjev. »Ljudje so zares dolgo čakali na ta obračun, zaradi slave in uspehov obeh boksarjev. Žal je milijone navijačev videlo dvoboj, ki ni bil najboljši. Mayweather je sicer zmagal, a sam bi si želel, da bi bilo vse skupaj bolj razburljivo.« Nedavno je Floyd Mayweather – vrsto let na vrhu lestvice najbolje plačanih športnikov –, tokrat v »sodelovanju« z UFC zvezdnikom Conorjem McGregor, poskrbel za govorice o novem rekordu, čeprav so stvari nekoliko bolj zapletene, saj borca prihajata iz dveh različnih športov. »Dvomim, da se bo dvoboj dejansko zgodil, a v boksarskem dvoboju bi Mayweather premagal McGregorja. Zgledalo bi, kot da je Floyd oče in Conor poreden sin.«
 

»Naloga promotorja je, da zgradi športnikovo znamko ali jo ponovno dvigne, ko boksar pade.«

 
Boks je trenutno močnejši v Angliji
Sicer pa se tehtnica najmočnejših boksarskih dvobojev vse bolj nagiba proti Evropi, natančneje proti Angliji. Zadnji dvoboj na najvišjem nivoju je bil konec aprila pred 90.000 gledalci na razprodanem Wembleyju. V dvoboju za naslov svetovnega prvaka v težki kategoriji je Britanec Anthony Joshua premagal Ukrajinca Vladimirja Klička. Enega najbolj dobičkonosnih pay-per-view boksarskih dogodkov v Veliki Britaniji si je na programu Showtime ogledalo 700.000 Američanov in po podatkih televizije RTL tudi več kot 10 milijonov Nemcev. »Ta čas je boksarski posel močnejši v Angliji kot v ZDA,« priznava DiBella, ki je sodeloval tudi pri nastopih slovenskega boksarskega asa Dejana Zavca v ZDA. Pri njegovem prvem dvoboju čez lužo v Biloxiju je bil DiBella promotor njegovega nasprotnika Andreja Berta. Že takrat je o Zavcu govoril z izbranimi besedami. »Dejan je bil spoštovan borec in pravi profesionalec, ki je dal vedno od sebe 100 odstotkov. Njegov dvoboj proti Bertu mi je še posebej ostal v spominu.«
 
DiBella zase pravi, da mu je ostalo le še nekaj let delovanja v boksu, nato pa se bo posvetil čemu drugemu. Morda bo ostal v športu – je lastnik bejzbol ekipe Richmond Flying Squirrels, podružnice San Francisco Giants, – ali pa se bo vrnil na televizijo, ki mu je bila vedno blizu. Kot človeku z izjemnim občutkom za posel in nenehno prilagajanje ni dvoma, da mu bo uspelo na kateremkoli področju, ki se ga bo v bodoče lotil. Pri tem ne gre prezreti njegove izobrazbe, DiBella je namreč diplomiral iz prava na prestižnem Harvardu. »Izobrazba igra pomembno vlogo. Boks je lahko tudi umazan posel in biti pravnik mi je v veliko pomoč, pravo mi pomaga zaščititi mene in moje varovance – boksarje.«
 

»Plačljiva televizija pravzaprav zmanjšuje občinstvo. Tudi največji svetovni športni dogodki so brezplačni za ogled. Podpiram brezplačno televizijo!« 

 
Di Bella je prepričan, da je prihodnost boksa tako ali drugače svetla. »Verjamem, da bo boks vedno obstajal. Neumno bi bilo reči, da je že dosegel najvišjo točko. Iskreno povedano, ne vem, kam se bo obrnil v prihodnje, lahko pa rečem, da bom po svojih močeh prispeval k njegovi rasti in uspehu,« je za konec povedal Lou DiBella, trenutno zagotovo eden najpomembnejših »igralcev« v boksu, ki presega zgolj vlogo boksarskega promotorja, saj ponuja precej več, in ki je znal uspešno zgraditi tudi svojo osebno znamko.
 
Članek je bil najprej objavljen v SPORTO magazinu št. 22, maj 2017. 
     

ZADNJE NOVICE

Olympic Channel: Olimpijska platforma za nove generacije

Olimpijski kanal je zaživel 21. avgusta 2016, ko so se zaključile olimpijske igre v Riu. Lansiranj...
Več +

Digitalni guru Jeramie McPeek, SPORTO 2017 govorec

Jeramie McPeek je strokovnjak za digitalne komunikacije in družbene medije. V devetdesetih letih j...
Več +

Nagrade ESA Excellence za »resne« in »nekoliko preponosne« sponzorje

Kaj je ključ do uspeha sponzorskih kampanj in zakaj je vpogled v ciljno skupino nujen? Preberite s...
Več +

Boksarski promotor in osebna znamka v svetu boksa, Lou DiBella

Lou DiBella je izjemno cenjeno ime v boksarski industriji. Poleg tega, da gre za promotorja, ki je...
Več +

Ne zamudite najugodnejše prijave za SPORTO 2017, spoznajte nova govorca

Zadnji dan, ko je na voljo najugodnejša “early bird” cena za SPORTO 2017 sta se zasedbi štirih vrh...
Več +
Arhiv novic