Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

V središču vsega, kar počnemo, je doseganje mlajših generacij. Želimo si pritegniti olimpijske navijače nove generacije.

7.8.2017
Andrej Kandare

Olimpijski kanal (Olympic Channel) je zaživel 21. avgusta 2016, ko so se zaključile olimpijske igre v Riu. Za snemanje dela serije Against All Odds (Vsemu navkljub), dokumentarnega filma o zahtevni poti smučarske tekačice Petre Majdič, se je Olimpijski kanal ustavil tudi v Sloveniji. Pritegnila ga je njena neverjetna olimpijska zgodba: od padca na ogrevanju in zlomljenih reber do olimpijskega brona v sprintu istega dne v Vancouvru 2010. Lansiranje »posebnega televizijskega programa« (zdaj je to napredna OTT platforma) je bila dolgoletna želja predsednika Mednarodnega olimpijskega komiteja (MOK) Thomasa Bacha. Z Markom Parkmanom, generalnim direktorjem Olimpijskega kanala, smo se na konferenci SportsPro Live v Londonu pogovarjali o »športnem Netflixu«, geografskem prilagajanju, znamčenju Olimpijskega kanala ter ciljih in strategijah za njim.


Mark Parkman (Foto: Olympic Channel)

SPORTO: Mok si je že dolgo želel vzpostaviti lasten kanal. Kaj je končno omogočilo njegov začetek avgusta 2016 in kako bi ocenili teh nekaj mesecev?
Mark Parkman: Predsednik MOK-a Thomas Bach si je to zastavil kot pomembno točko na svoji agendi, če bi kdaj postal predsednik, že ko je postal član MOK-a leta 1994. Ob nastopu funkcije predsednika je hitro naročil študijo izvedljivosti, da bi se lahko prepričali, ali je predlog smiseln. Ko sem avgusta leta 2015 prevzel mesto direktorja, smo morali postaviti ekipo; v le nekaj kratkih mesecih smo zrasli na 100 zaposlenih. Iskali smo jih v 28 državah, saj smo želeli resnično globalno mešano ekipo. Imeli nismo nikakršnih vsebin, zdaj jih imamo več kot 5.000. Z mednarodnimi panožnimi zvezami imamo sklenjenih 50 dogovorov, samo letos bomo v živo prenašali 500 dogodkov. V zelo kratkem obdobju smo vzpostavili center za prenose in OTT platformo ter spletno stran za uporabnike operacijskih sistemov Android, iOS in omogočili spletno izkušnjo … Za zdaj nam gre dobro.
 
Kako uspešno ste zaživeli na družbenih medijih?
Tudi na družbenih medijih smo zelo intenzivno gradili svojo znamko. Konec julija 2016 še nismo imeli nobenega sledilca, zdaj smo na skoraj šestih milijonih. Zbrali smo 600 milijonov ogledov videov, 2,2 milijardi vtisov in v sodelovanju z našimi imetniki pravic svoj kanal tudi vse bolj lokalno prilagajamo. Tečemo sprint na maratonski progi. Delamo na dolgi rok, želimo poskrbeti, da bo MOK olimpijsko izkušnjo lahko nudil 365 dni v letu, promoviral svoje vrednote, šport, dvigal zanimanje za olimpijske igre in olimpijsko gibanje med milenijci ter si ustvaril dober položaj za naslednjo generacijo.
 

»V pogovorih s svojimi partnerji smo bili jasni in tudi športnim zvezam smo pojasnili, da Olimpijski kanal v tem pogledu ne bo nujno neomadeževano okolje, kakršne so olimpijske igre same. Kot sem že povedal, ne želimo ovirati partnerstev, ki jih imajo mednarodne zveze, s katerimi sodelujemo.«


Kakšen je položaj vaših ustanovnih partnerjev, Bridgestona in Toyote? Kako vključujete ti znamki? Na primer Bridgestone že sponzorira serijo Against All Odds?
Paket za ustanovne partnerje je zelo pomemben del našega načrta in pri tem se želimo držati treh načel. Želimo si znamčene vsebine, želimo jim ponuditi oglaševanje ter priložnosti za navzkrižno promocijo. Bridgestone je izjemen partner; pravzaprav je bil tudi prvi. V okviru serije Against All Odds smo že ustvarili nekaj vsebin, ki so naletele na plodna tla tako na družbenih kot na naši OTT platformi.
 
Tudi v prihodnje nameravamo s partnerji sodelovati na podoben način: ustvarjati vsebine in priložnosti za promocijo, jim ponuditi oglaševanje in povezovanje z nami. To poleg Bridgestona velja tudi za Toyoto in Alibabo, našega novega partnerja. Alibaba ponuja veliko storitev, ki jih bomo lahko dobro izkoristili pri grajenju naše platforme na Kitajskem in v drugih delih sveta.
 
Kako vključujete druge deležnike in partnerje, na primer mednarodne zveze?
Mednarodne zveze so glavni deležniki pri Olimpijskem kanalu. Jeseni 2015 smo se z vsemi sestali ter jim predstavili namen kanala. Z njimi želimo promovirati njihov šport, jim ponuditi dodatno distribucijo, kjer je morda še nimajo, ter promovirati njihove iniciative na naših družbenih medijih. Zaenkrat se je to izkazalo za zelo dragocen doprinos k siceršnjim aktivnostim zvez za razvoj njihovih športov. Z mnogimi odlično sodelujemo. Naj navedem nekaj primerov: septembra 2016 smo pokrivali olimpijske kvalifikacije v hokeju na ledu (kar je bila sploh ena prvih stvari na naši platformi). Z Mednarodno hokejsko zvezo (IIHF) smo bili izjemno uspešni, sodelovali pa smo tudi z Mednarodno košarkarsko zvezo (FIBA) pri ulični košarki, ki sicer ni na programu olimpijskih iger, a si jo pri FIBI želijo razvijati in vključiti v program. Odstopili so nam prenos svojega svetovnega prvenstva in finala svetovnega pokala. Odlično smo sodelovali tudi s številnimi drugimi zvezami in še naprej bodo pomembni deležniki, ki jim bomo pomagali razvijati njihove športe. V ta namen bomo letos v živo prenašali skoraj 500 dogodkov mednarodnih zvez. Zveze to vidijo kot pomoč pri svojem razvoju.
 
Ameriška televizijska hiša NBC je že tradicionalno pomemben partner MOK-a. Kakšen odnos ima Olimpijski kanal z njimi?
Ko govorimo o naših partnerjih za televizijske prenose, imamo res najbolj razvito partnerstvo s hišo NBC. Tako z NBC-jem kot z ameriškim olimpijskim komitejem sodelujemo pri ustvarjanju znamčene vsebine na NBC-jevem programu in na njihovem športnem programu. Poleti 2017 bo NBC lansiral linearni non-stop znamčeni Olimpijski kanal, ki bo predvajal naše in tudi njihove vsebine. Nato pa bomo začeli pogovore še o digitalni integraciji z ameriškim olimpijskim komitejem in NBC-jem, ki bo zagotavljala, da bo digitalna lastnina našega Olimpijskega kanala podpirala tudi linearne različice. Podobno nameravamo storiti tudi s številnimi drugimi našimi partnerji za televizijske pravice ter tako poiskati kombinacijo, ki bi jim najbolj ustrezala. Vsi ne morejo imeti non-stop linearnega kanala; večina jih bo imela določene ure programa, mi pa bomo z njimi sodelovali digitalno.
 

»Del strategije je, da arhivsko vsebino predelamo, jo približamo mlajšemu občinstvu z uporabo zgodovinskih posnetkov, ki jih obogatimo z grafiko in podatki. Interaktivne prvine dodamo na način, da si lahko ljudje ogledajo muzej vsebin, ki pa so hkrati na smiseln način relevantne tudi danes.«

 
Ob toliko prenosih, kot jih imate v načrtu, ideja o čistem olimpijskem znamčenju na Olimpijskem kanalu najbrž ne bo mogla preživeti. Pri teh prenosih v živo so namreč vidni tudi neolimpijski sponzorji. Kako se pogajate o tem pri svojih partnerstvih?
V pogovorih s svojimi partnerji smo bili jasni in tudi športnim zvezam smo pojasnili, da Olimpijski kanal v tem pogledu ne bo nujno neomadeževano okolje, kakršne so olimpijske igre same. Kot sem že povedal, ne želimo ovirati partnerstev, ki jih imajo mednarodne zveze, s katerimi sodelujemo. Želimo si namreč prenašati njihove vsebine in jim tako nuditi dodatno distribucijo. Če torej imajo svoje znamčenje, ki ga uporabljajo na svojih prizoriščih, pri svojih športnikih, se zavedamo, da jih ne moremo prositi, da to omejijo, še posebej, ker ne plačujemo za njihove vsebine. Nudimo jim le dodatno distribucijo in promocijo. Zato smo se morali prilagoditi in poskrbeti, da ko v živo prenašamo dogodek določene zveze, lahko to vključuje tudi sponzorje, ki so konkurenčni našim glavnim znamkam.
 
Za povprečnega uporabnika je lahko Olimpijski kanal tudi spletni olimpijski muzej. Je bil to že od začetka eden vaših ciljev?
V našem arhivu hranimo več kot 40 tisoč ur olimpijskih vsebin, kar je zelo bogat arhiv. Del naše strategije je, da nekaj te vsebine predelamo, jo približamo mlajšemu občinstvu z uporabo zgodovinskih posnetkov, ki jih obogatimo z grafiko in podatki. Interaktivne prvine dodamo na način, da si lahko ljudje ogledajo muzej vsebin, ki pa so hkrati na smiseln način relevantne tudi danes.
 
Eden od odličnih prispevkov, ki smo jih naredili, je bil ob obletnici Dicka Fosburyja in njegove slavne tehnike (pre)skoka v višino. Naredili smo prispevek za družbene medije, pri katerem smo se vprašali: »Torej, če bi se to zgodilo danes, kako bi se odzvali družbeni mediji? Ali obratno, če bi družbene medije poznali, ko se je to zgodilo, kako bi se odzvali takrat?« Pripravili smo res izjemno vsebino, ki je bila deležna veliko všečkov in komentarjev. To je prav tako ena od stvari, ki se jih trudimo početi: izbrati nekaj zgodovinskega ter na to pogledati z nove perspektive in tako pripraviti naše glavno ciljno občinstvo, da se nauči nekaj o olimpijskih igrah in njihovi zgodovini.
 
Kako dobro vam uspeva dosegati to bolj povezano in vključujočo se demografsko skupino, ki je vaše ciljno občinstvo?
Približevanje mlajšim generacijam je bil eden od glavnih razlogov vzpostavitve Olimpijskega kanala. Naša digitalna iniciativa je bila namenjena populaciji med 14. in 25. letom starosti. Dobra novica je, da za zdaj z vsem, kar smo počeli na družbenih omrežjih in na lastni platformi – na družbenih omrežjih na primer prihaja 94 odstotkov odzivov, všečkov in sledilcev iz skupine do 35 let, na naši platformi pa je več kot 50 odstotkov ogledov iz skupine do 35 let – očitno dosegamo svojo ciljno populacijo. Zavedamo se, da nas pri rasti številk čaka še dolga pot. A v središču vsega, kar počnemo, je doseganje mlajših generacij. Želimo si pritegniti olimpijske navijače nove generacije.
 

»Delamo na dolgi rok, želimo poskrbeti, da bo MOK olimpijsko izkušnjo lahko nudil 365 dni v letu, promoviral svoje vrednote, šport, dvigal zanimanje za olimpijske igre in olimpijsko gibanje med milenijci ter si ustvaril dober položaj za naslednjo generacijo.«

 
Na konferenci SportsPro Live se je diskusija vrtela okrog »športnega Netflixa«. Dejali ste, da sta ključna personalizacija in »hiper« geografsko prilagajanje. Kakšna je vaša strategija za doseganje tega? V tem trenutku že imate vsebine v osmih jezikih. In kje je meja, do katere ima to še poslovni smisel? Na primer Slovenija ima samo dva milijona prebivalcev.
Večina naših originalnih vsebin je podnaslovljenih v enajstih jezikih, medtem ko so naša platforma, spletna stran in aplikacija na voljo v osmih. Imamo torej globalno platformo, ki je prevajana v različne jezike, a naslednja generacija naših prizadevanj bo usmerjena v bolj lokalne vsebine. Ko bo nekdo s Kitajske torej obiskal našo platformo na Kitajskem, bo deležen bolj kitajske izkušnje. To bomo dosegli s pomočjo partnerstev z imetniki pravic, ki nam bodo pomagali prispevati vsebine. Prav tako bomo za to poskrbeli z digitalnimi podjetji ter morda ustvarjali bolj lokalno usmerjene vsebine, ki bodo bolj zanimive za določeno občinstvo.
 
Najprej moramo določiti svoj cilj. Ker bodo naslednje igre v Južni Koreji, na Japonskem in na Kitajskem, želimo pomagati pri razvoju tem lokalnim organizacijskim komitejem. Eno od glavnih območij, na katera se bomo osredotočili, bodo lokacije prihodnjih iger. Bližnji vzhod in Severna Afrika sta še en cilj, saj je tam populacija mlada, olimpijske igre pa so v velikem porastu. Prav tako gre za digitalno področje. Zavedamo se priložnosti, ki se nam tam ponuja. Potem pa so tu še veliki trgi, ki se jim je prav tako še vedno treba posvečati – na primer Evropa in ZDA.
 
Koliko posebnih serij, kakršna je Against All Odds, še načrtujete?
V pripravi ali že dokončanih imamo približno 30 ali 40 različnih serij. V naslednjih mesecih in letih bomo s tem še nadaljevali. To je tudi del naše strategije. Mislim, da boste lahko videli več serij krajšega formata – Against All Odds je bila večinoma daljša s krajšimi različicami. Ves čas pa bomo stremeli k ustvarjanju serij tipa »Netflix«, kjer lahko posameznik obišče našo platformo, poišče serijo Against All Odds in si ogleda vseh pet njenih delov.

Intervju je bil najprej objavljen v SPORTO magazinu št. 22, maj 2017.
     

ZADNJE NOVICE

Zmagovalci SPORTO Awards 2017

Laško x NK Maribor, Triglav The Rock Ljubljana, Gajsiramo na Šport TV, #EuroBARsket, Zmag je več v...
Več +

SPORTO 2017: kaj nas letos čaka v (S)Portorožu?

Manj kot en teden je še do tradicionalne mednarodne konference SPORTO 2017 (16. in 17. november), ...
Več +

AIB in #TheToughest, SPORTO 2017 vsebina

Irska banka AIB se je med finančno krizo znašla na robu preživetja. V le nekaj letih je ta nekdaj ...
Več +

SPORTO digitalna delavnica z @Jeramie, @Praprotnix in @JureDoler

Vsako leto tradicionalna mednarodna konferenca o marketingu in sponzorstvih v športu v Portorožu p...
Več +

Svetovno prvenstvo v atletiki in junaški ježek

Junaški ježek (Hero The Hedgehog), maskota letošnjega svetovnega prvenstva v atletiki, je s svojim...
Več +
Arhiv novic